Marka Sowa to nie tylko słodkości. Coraz większa popularność firmowych kawiarni zainspirowała nas w 2009 roku do kolejnej, przełomowej idei: świeża, aromatyczna kawa, palona metodą tradycyjną we własnej palarni. Tak powstała Sowa Caffè, o której poniżej opowiada Piotr Dominiczak, nasz główny Cofee Roast Master.

 

Nasza mieszanka - 100% arabica

 

Praca nad tą kawą dostraczyła nam wiele radości. Jest to mieszanka doskonałej jakości arabik, pochądzących z Ameryki Południowej i Środkowej. Uzyskany w procesie palenia ziaren smak i aromat jest idealnym dopełnieniem naszych wypieków i czekolady.

 

  region pochodzenia: Ameryka Południowa i Ameryka Środkowa

 

  profil sensoryczny: aromat pieczonego chleba, smak ciastka maślanego z sezamem i skórką orzecha włoskiego, przełamany owocowością jeżyny, czarnej porzeczki i grapefruita, w finiuszu agrest i posmak migdałów

 

  stopień palenia: (city/full city): w pełni otwarta, mało goryczy w stosunku do nut cytrusowych

 

  przeznaczenie: ekspresy ciśnieniowe i przelewowe

 

 

Plantacja

Od lat kupujemy kawę z brazylijskiej plantacji Fazenda da Lagoa należącej do Neumann Kaffee Gruppe GmbH zasilając fundację Hanns R. Neumann Stiftung (Neumann Foundation). W ramach HRNS, wspieramy programy zrównoważonego rozwoju społeczności kawowej. Część środków z naszego zakupu kawy zielonej trafia do małych gospodarstw rolnych uprawiających kawę, między innymi do Paula.

Paulo Giovani, rolnik z gminy Circuito das Águas -Minas Gerais, jest trzecim pokoleniem producentów kawy w swojej rodzinie. Jego dziadek był prekursorem działalności, później jego matka przejęła przedsięwzięcie. Obecnie Paulo zarządza farmą zwaną „Canjarana”. Teren ma 8,5 ha, na których w tradycyjny sposób uprawiana jest kawa. „Jestem rolnikiem kawy w 100% mojego czasu”, mówi. 

Plantacja położona jest na wysokości od 1330 do 1390 m n.p.m. Ze względu na to, że znajduje się na obszarach górskich i wszelka mechanizacja jest utrudniona, uprawa odbywa się ręcznie.

Mimo niewielkich rozmiarów farma ma wielki potencjał. Znając jakość swoich ziaren, rodzina zgłosiła jedną ze swoich partii w mistrzostwach kawy „Coffee Force” 2018. Kawa zajęła trzecie miejsce, tym samym zyskując uznanie organizatorów i przedstawicieli rynku, ale również będąc źródłem dumy dla lokalnej społeczności.